sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

Erityisiä ompeluhommia

Minulla on erityisen ihana kuusivuotias, jolla on niin paljon hienoja asioita mielessä, että joskus unohtuu keskittyä olennaiseen. Myös rauhoittuminen joskus illalla on vaikeaa. Suunnitelmissa mulla on joskus myöhemmin tehdä painopeitto, mutta tänään askarreltiin pojulle pikku hernekäärme mun vanhojen farkkujen lahkeista. Käärmettä voi käyttää vaikka illalla nukkumaan mennessä unikaverina tai päivällä satuhetkiin uppoutuessa. Yhdessä me sitten suunniteltiin tällainen käärme. Purettiin mun vanhat takapuolesta hajonneet farkut purettiin ja otettiin toinen lajhe käyttöön. Lahkeen suun leikkasin kaarevaksi ja ompelin kiinni. Vahvistin muutamalla siksakilla sisäpuolelta ja tein vielä yhden ompeleen ulkopuolelle. Käärmeen häntä leikattiin suipoksi ja jätettiin täyttöaukko. Sinne sitten kaadettiin n. 1,3 kg herneitä. Suljin aukon kahdella ompeleella ja vielä tein ompeleet hännän sivulle ettei vaan ala herneet falskaamaan. mistään. Lopuksi vielä nappisilmät käsin ompelemalla ja näin oli valmis mato matala. Nimi siltä vielä puuttuu, lapsi saa itse keksiä.

Painotuotteiden tarkoitus on antaa lapselleni syvätunnon aistimusta. Lapsi tarvitsee sitä rauhoittumiseen ja esim koulussa keskittymiseen. Siellä onkin käytössä toimintaterapiasta saatu painoliivi. Lapsi on hyötynyt siitä eskarin aikana kovasti.

Itse olen aiemmin ommellut paljon ja vähän aikaa opiskellutkin sitä. Nyt sain uudelleen kipinän, ehkä tuolle käärmeelle tulee vielä lisää kavereita! Tuo ei ole mikään muotovalio, mutta onhan se ensimmäinen aina harjoituskappale! Painopeiton aion myös tehdä itse, koska niitä saa jonottaa kuukausitolkulla ja valmiit maksaa hunajaa. Olen itsekin pääsyt kokeilemaan painopeittoa ja sen alla on oikein mukava rentoutua. Kunhan saan inspistä ja materiaalit hankittua niin tehdas pystyyn. Älkää toki mitään tilauksia vielä laittako :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti