perjantai 23. elokuuta 2013

Rakkaat lukijat...

Sain edelliseen tekstiin paljon kommentteja FB:ssa, se aiheutti kiivasta keskustelua, mikä ei sinänsä mua yllättäny. Niin siinä yleensä käy, kun sanoo suoraan mitä ajattelee. Eihän siinä, kyllä siihen saa sanoa myös toinen oman mielipiteensä. Siitä huolimatta minä en jatkossakaan tule sanoja säästelemään tässä blogissa. En kirjoita tätä miellyttääkseni ketään, vaan kertoakseni oman kokemukseni vegaanina tässä haasteessa. Ja kyllä, se tympii välillä pahasti, kun yleisesti fitness-maailma hehkuttaa rahkaa ja paistijauhelihaa ja muuta, kun mun kanta niiden käyttöön on mitä on. Se ei varmaan ole kenellekään epäselvää, ainakaan tässä vaiheessa. Surullista, jos oon aiemmin antanu sen kuvan, että pitäisin eläintuotteiden käyttöä ihan hyvänä asiana. Jos pitäisin, en olis vegaani.

Tiedän, että kaikki ei oo tottunu siihen, että mä sanon mitä ajattelen. Vielä 5-10 vuotta sitten oon ollu ns. kiltti tyttö, joka toimii niin ku siltä odotetaan eikä oo avoimesti eri mieltä mistään, yrittää sopeutua joukkoon. Mut tiedättekö, se ei pidemmän päälle tee hyvää. Että aina vaikenee, antaa muiden mielipiteen vaikuttaa omaansa, tekee niin ku muut haluaa ja odottaa. Sillä voi saada ihmiset pitämään itsestään, mut oma olo siinä vaiheessa on ku nurkkaan ajettu. Kun kuitenkin omassa mielessään tietää, että jos kertoo rehellisesti, mitä itse ajattelee, niin huonosti käy. Ei sitä enää kiitos. Voin olla kiva ja kohtelias mut en enää mikään kynnysmatto.

En todellakaan puutu pöydässä siihen, mitä muilla on lautasella, vaikka mulle edelleen tehdään niin. "voiko tollasta syödä", "elääkö tolla" jne. ja sokerina pohjalla "sä et tuu elää kymmentä vuotta kauempaa."

Olen valintani tehny, elän sen mukaan ja kirjotan mitä mielen päällä on. Ei ole helppoa olla vegaani fitness-maailmassa, ja tässä käyn läpi ajatuksiani siitä. Kuten sanoin jo aiemmin, teen tätä projektia itselleni, en muille. Myös blogia kirjotan ihan suoraan omista ajatuksistani, en siks että yrittäisin miellyttää ketään. pakko ei oo lukea, ja myös seuransa voi onneks valita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti