maanantai 12. elokuuta 2013

Tästä se lähtee

Tsädäää! Tässä on mun uus blogi, jota nyt innostuin kirjottamaan, kun lähdin mukaan tuohon Fitfarmin Bikini Challenge -nettivalmennukseen ja luin muiden osallistujien blogeja. Jos muutki ni minäki! Kuten blogin nimesstäkin voi päätellä, olen vegaani eli en syö ihan samaa safkaa kun suurin osa BC-tytöistä. Alkuun vähän epäilytti, että voinkohan edes lähteä mukaan tuohon, kun ohjeet on joka tapauksessa sekasyöjälle. No, päätin kokeilla ja kyllähän tuo onnistuu ilman rahkaa ja kananmuniakin. Sain hyviä ohjeita millä voi korvata mitäkin, ja tietysti tiedän itsekin paljon näistä.

Toisinaan mua ahdistaa jutella tän ohjelman foorumilla ja Facebook-ryhmässä kun kaikki muut hehkuttaa, mitkä määrät kananmunia menee jne. Mä aattelen aina et voi kana-parkoja :( Toisaalta haluan olla tässä mukana ja näyttää miten hyvin oikeesti vegaanikin voi syödä ja kasvattaa lihaksiakin jopa. Murtaa niitä ennakkoluuloja että kasvissyöjät on vaan jotain hinteliä "ituhippejä". (Hippi mä tietysti olenki, siitähän ei mihinkää pääse!)

Ensimmäinen viikko tosiaan Bikini challengea takana. Ihmeen hyvin on menny. Yleensä mulla tahtoo mennä kaikki tälläaset jutut niin että kolmantena päivänä alkaa tympimään ja polkasen makuuniin ostamaan karkkia. Nyt ei oo tehny ees mieli. Ihme kyllä, ku oon oikeesti ihan hirvee sokerihiiri. Kai sekin on opittua ja siitä voi oppia pois. Kun syö säännöllisesti ja tasasesti, niin verensokerikaan ei heittele, eikä sitä makeanhimoa niin tule.

Treenit on ollu kovia, mutta antoisia. On taas paljon motivaatiota käydä salilla, kun on uudet ohjelmat, ja sellaset treenit joiden tekemisessä ei tarvi puolta päivää käyttää.

Toiset on ihmetelly, miks mä lähdin tällaseen haasteeseen mukaan, kun "eihän sulla oo mistä laihduttaa". Niinpä, mutta kun laihduttaminen ja kehon muokkaaminen on kaks eri asiaa! Tässä sitäpaitsi saa syödä, ja pitääkin syödä sellaset määrät kunnon ruokaa, että välillä mulla tekee tiukkaa. Jos nyt oon seuraavat 9 viikkoa vetämättä sokeriövereitä, niin ei varmaan oo keneltäkään pois. Edes minulta.

Tällasta tällä kertaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti